Projects per year
Abstract
Denne artikel præsenterer forventninger til nyuddannede sygeplejersker ved ansættelse i den kommunale sygepleje og hvilke bekymringer forventningerne kunne give anledning til. Den overordnede metode er kvalitativ med et semistruktureret gruppeinterview og en hermeneutisk induktiv analysestrategi, med baggrund i læringsteorier.
Det konkluderes, at de nyuddannedes bekymringer handler om modsætning mellem intentioner om introduktion og den virkelighed der møder dem med produktionsfokus og mangel på refleksion. Artiklen afsluttes med idéer til introduktionen, hvor de forskellige uddannelsesmæssige baggrunde kan mødes.
Det konkluderes, at de nyuddannedes bekymringer handler om modsætning mellem intentioner om introduktion og den virkelighed der møder dem med produktionsfokus og mangel på refleksion. Artiklen afsluttes med idéer til introduktionen, hvor de forskellige uddannelsesmæssige baggrunde kan mødes.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Sundhedsprofessionelle Studier |
Volume | 7 |
Issue number | 3 |
Number of pages | 9 |
ISSN | 2446-1563 |
Publication status | Published - May 2023 |
Keywords
- education, professions and jobs
Projects
- 1 Finished
-
Klinisk dygtighed i sygeplejerskeuddannelsen: vejledning i et klinisk forankret og alternativt struktureret bachelorprojekt
Nielsen, C. S. (Principle researcher), Lunde Frederiksen, L. (Co-researcher), Skouenborg, P. B. (Co-researcher), Holmgaard Møller, M. (Co-researcher) & Kramer, T. (Co-researcher)
02/01/20 → 31/12/23
Project: Research
File