Fra studenterinddragelse til studenterdeltagelse

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

Abstract

De studerende er en væsentlig og nødvendig ressource i den fremtidige professionsudvikling, og undersøgelser dokumenterer, at aktiv studenterdeltagelse fremmer videnudvikling, studenterfastholdelse og -motivation. Der må stilles krav til de studerende om deltagelse i udviklingsaktiviteter som led i deres uddannelse, og nye og åbne vidensmiljøer må udvikles som ramme for partnerskaber mellem undervisere, studerende og klinik. Kun når professionsrettede projekter integreres i uddannelsernes undervisningsindhold og -forløb, får de studerende mulighed for at styrke deres udviklingskompetencer. Nødvendigheden af at omdefinere måden at tænke uddannelse på er
hovedkonklusionen i en ny undersøgelse, som har haft til formål at få kortlagt og beskrevet omfang, brug og effekter af studenterdeltagelse ved University College Lillebælt (UCL).
Original languageDanish
JournalUddannelsesnyt
VolumeÅrgang 23
Issue number4
Pages (from-to)5-8
Number of pages4
ISSN1602-0162
Publication statusPublished - Dec 2012

Keywords

  • students

Cite this