Abstract
Fremmedsprog sætter fokus på læreplaner og læremidler i tysk og engelsk og anskuer fagene i sammenhæng.
Bogen forholder sig analyserende og sammenlignende til en
række didaktiske problemstillinger, der er gennemgående i
begge fag: kulturforståelse/interkulturel dannelse, grammatikindlæringens
status i undervisningen, sprogsyn, elevopfattelse og progressionen af det faglige indhold.
Bogen analyserer to udbredte læremidler til fremmedsprogsundervisningen, “Wonderkids” og “Du bist dran”
Bogen forholder sig analyserende og sammenlignende til en
række didaktiske problemstillinger, der er gennemgående i
begge fag: kulturforståelse/interkulturel dannelse, grammatikindlæringens
status i undervisningen, sprogsyn, elevopfattelse og progressionen af det faglige indhold.
Bogen analyserer to udbredte læremidler til fremmedsprogsundervisningen, “Wonderkids” og “Du bist dran”
Original language | Danish |
---|
Place of Publication | Århus |
---|---|
Publisher | Klim |
Edition | 1. |
Number of pages | 239 |
ISBN (Print) | 978-87-7129-248-0 |
Publication status | Published - 17 Jun 2013 |
Series | Mål og midler |
---|
Keywords
- didactics
- learning resources
- intercultural relations
- general education