Friluftsliv i pædagogisk praksis med flygtninge og indvandrere

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthology

Abstract

Underviseres brug af naturen og de nære omgivelser kan medvirke til at skabe et godt læringsrum for nytilkomne flygtninge og indvandrere. Det fremmer forståelsen for det nye land og dets kultur, at koble sprogudvikling og begrebsforståelse til de nære praktiske ting og arbejdsprocesser.
Original languageDanish
Title of host publicationNatur og Udeliv : Uderummet i pædagogisk praksis
EditorsNiels Ejbye-Ernst, Dorte Stokholm, David Thore Gravesen
Number of pages5
PublisherSystime
Publication date2015
Pages174-178
ISBN (Print)978-87-93114-47-0
Publication statusPublished - 2015

Keywords

  • integration
  • didactics

Cite this

Kjeldsen, L. R. (2015). Friluftsliv i pædagogisk praksis med flygtninge og indvandrere. In N. Ejbye-Ernst, D. Stokholm, & D. Thore Gravesen (Eds.), Natur og Udeliv: Uderummet i pædagogisk praksis (pp. 174-178). Systime.