Gør lektier og faglig fordybelse nogen forskel for elevernes læring?

Annette Søndergaard Gregersen, Birgitte Hedeskov, Rikke Anthon, Katrine Søbæk Jagd

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

Er det muligt at løfte det faglige niveau hos alle elever via lektiehjælp og faglig fordybelse? Forfatterne tager udgangspunkt i et pilotprojekt, hvor det blev undersøgt, hvordan lektiehjælp og faglig fordybelse praktiseres i skolerne. Noget tyder på, at reformtiltaget rent faktisk har ændret skolernes praksis med lektier og hjemmearbejde. Forfatterne efterlyser dog, at skolerne nytænker og reflekterer over, hvordan lektiehjælp og faglig fordybelse reelt kan øge elevernes udbytte, så det skemalagte tiltag ikke bliver til traditionelle hjemmelektier, der blot udføres i skolen.
Original languageDanish
JournalUnge Paedagoger
Issue number3
Pages (from-to)87-95
Number of pages9
ISSN0106-5386
Publication statusPublished - Oct 2017

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this