GBL21 i Naturfag- spil og designtænkning

Birgitte Lund Nielsen, Ulrich Pedersen Dahl, Ian Rubeck Stenz

Research output: Contribution to conference without a publisher/journalAbstractResearchpeer-review

Abstract

Oplæg om udvikling og forskning fra projektet GBL21, hvor der er udviklet og afprøvet en række undervisningsforløb til både dansk, matematik og naturfag. Med brug af designtænkning i kombination med digitale og analoge spilredskaber er formålet med projektet, der er støttet økonomisk af Innovationsfonden, at udvikle elevers evner til at samarbejde, modellere, håndtere designprocesser og tænke innovativt.
I oplægget beskrives og begrundes en række forløb til naturfagsundervisning, med reference til forskning om spilbaseret læring, design tænkning og undersøgende og dialogisk læring i naturfag. Desuden præsenteres en række data både fra udviklings og interventionsfasen, bl.a. kvalitativ forskning med fokus på lærer agency og dialogisk positionering.


Original languageDanish
Publication date2021
Publication statusPublished - 2021
EventBig Bang konferencen - online
Duration: 24 Mar 202125 Mar 2021
https://bigbangkonferencen.dk

Conference

ConferenceBig Bang konferencen
Locationonline
Period24/03/2125/03/21
Internet address

Keywords

  • natural science

Cite this