Gode overgange mellem dagtilbud, skole og skolefritidsordning: - i Vesthimmerland kommune

Research output: Book/Report/clinical guidelinesBookResearch

11 Downloads (Pure)

Abstract

I denne bog beskrives et forsknings- og et kompetenceudviklingsprojekt i
Vesthimmerland kommune gennemført i samarbejde med Pædagoguddannelsen og act2learn ved University College Nordjylland.
Der er i projektet arbejdet med og udviklet et nyt dialogværktøj
(KVALid/med fokus på overgange mellem dagtilbud og skole), der diskuterer kvalitet i de pædagogiske processer inden for fem temaer:

1. Sociale relationer, der forbinder miljøerne i dagtilbud og skole og skolefritidsordning
2. Samarbejde med forældre i overgangen mellem dagtilbud og skole og skolefritidsordning
3. Design af læringsmiljøer – herunder et særligt fokus på kønsperspektivet
4. Børnenes perspektiv i overgangen
5. En vis kulturel lighed mellem f.eks. organisering, pædagogik og læringsfokus.
Original languageDanish
Place of PublicationAalborg
PublisherBooks on Demand GmbH
Number of pages136
ISBN (Print)978-87-7188-282-7
Publication statusPublished - Apr 2017

Keywords

  • evaluation

Cite this