Abstract
Hvordan lave forløb med afsæt i elevernes hverdagsforestillinger og med udgangspunkt i børnenes egne undersøgelser? I materialet grubletegninger arbejdes med opfattelser som er hyppige blandt førskole- og indskolingselever knyttet til genkendelige dagligdagssituationer. Naturfaglige kernekompetencer som at kunne forudsige, designe et eksperiment, undersøge, observere og konkludere inddrages i de IBSE-baserede forløb.
Grubletegninger er en dansk didaktisk bearbejdning af ’Science Concepts’ / ’Concept Cartoons’ rettet mod aldersgruppen 5-10år.
Grubletegninger er en dansk didaktisk bearbejdning af ’Science Concepts’ / ’Concept Cartoons’ rettet mod aldersgruppen 5-10år.
Original language | Danish |
---|
Place of Publication | Odense |
---|---|
Publisher | Syddansk Universitet |
Number of pages | 58 |
ISBN (Print) | 978-87-92321-25-1 |
Publication status | Published - 1 Sept 2018 |
Keywords
- natural science