Gut sein ist weniger interessant: Wirksame Inklusion in der dänischen folkeskole

Jette Sylvestersen, Søren Bøjgård, Katharina Kobelt

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Abstract

At stræbe efter retfærdighed og retfærdighed i præstationsevaluering bliver ofte en udfordring (ikke kun) i inkluderende skolemiljøer, som skoleadministratorer står over for før udviklingsopgaver på det indholdsmæssige, strukturelle og organisatoriske plan. Hvordan kan det være muligt at konceptualisere håndteringen af ​​præstationsevaluering i skolehverdagen på en anerkendende måde for alle? Hvordan kan præstationer defineres, dokumenteres og tilbagerapporteres på en forstærkende måde i forhold til skolens selvopfattelse? Hvordan kan et skolepræstationskoncept egnet til hverdagsbrug se ud? I dette temahæfte præsenteres begreber, praksisser og instrumenter til præstationsvurdering om disse problemstillinger og konkretiseres og illustreres ved hjælp af eksempler fra skolerne "på vej mod inklusion".
Translated title of the contributionHvor dygtig du er, er mindre interessant: Inklusion der fungerer i den danske folkeskolen
Original languageGerman
JournalSchule Inklusiv
Issue number10
Pages (from-to)36-38
Number of pages3
ISSN2626-4064
Publication statusPublished - 2021

Keywords

  • schools, courses and institutions

Cite this