Abstract
At stræbe efter retfærdighed og retfærdighed i præstationsevaluering bliver ofte en udfordring (ikke kun) i inkluderende skolemiljøer, som skoleadministratorer står over for før udviklingsopgaver på det indholdsmæssige, strukturelle og organisatoriske plan. Hvordan kan det være muligt at konceptualisere håndteringen af præstationsevaluering i skolehverdagen på en anerkendende måde for alle? Hvordan kan præstationer defineres, dokumenteres og tilbagerapporteres på en forstærkende måde i forhold til skolens selvopfattelse? Hvordan kan et skolepræstationskoncept egnet til hverdagsbrug se ud? I dette temahæfte præsenteres begreber, praksisser og instrumenter til præstationsvurdering om disse problemstillinger og konkretiseres og illustreres ved hjælp af eksempler fra skolerne "på vej mod inklusion".
Translated title of the contribution | Hvor dygtig du er, er mindre interessant: Inklusion der fungerer i den danske folkeskolen |
---|---|
Original language | German |
Journal | Schule Inklusiv |
Issue number | 10 |
Pages (from-to) | 36-38 |
Number of pages | 3 |
ISSN | 2626-4064 |
Publication status | Published - 2021 |
Keywords
- schools, courses and institutions