Hånd om helheden

Research output: Book/Report/clinical guidelinesBookResearchpeer-review

Abstract

Den tværfaglige og professionelle opgave er det centrale. En problemstilling kan anskues som en opgave, der skal løses, og hvorvidt en problemstilling i teori og praksis kan kategoriseres som tværfaglig og professionel afhænger først og fremmest af opgavens karakter og kontekst, og dermed af om løsningen af opgaven kræver eller kunne profitere af et tværfagligt og professionelt samarbejde. Eksempelvis må læreren, pædagogen, socialrådgiveren, sygeplejersken, underviseren, lederen m.fl. stille spørgsmålet: Er der brug for en anden viden, andre handlinger eller andre institutionelle rammer, end jeg og min egen profession i min institutionelle ramme kan levere, for at kunne løse opgaven optimalt?
Original languageDanish
Place of PublicationÅrhus
PublisherKlim
Number of pages228
ISBN (Print)978-87-7129-121-6
Publication statusPublished - 2012

Keywords

  • social work
  • community of practice
  • teacher education
  • educational science studies
  • students

Cite this