Abstract
I artiklen fremlægges en undersøgelse af, hvordan og i hvilket omfang lektieanvisninger i dansk kan anvendes til at undersøge et fags fremtræden afhængigt af måden, hvorpå der gives lektier for. Undersøgelsen tager udgangspunkt i danskfaget i gymnasieskolen, men eftersom fokus er på, hvordan et fag udtrykkes i lektieanvisninger, kan undersøgelsen og dens fund også overføres til andre fag. I undersøgelsen forstår vi lektieanvisninger som et møde mellem fag og elev, og med afsæt i denne anskuelse afdækker vi lektieanvisningers didaktiske potentiale.
Original language | Danish |
---|---|
Article number | 2 |
Journal | Gymnasiepædagogik |
Volume | 300 |
Issue number | 120 |
Pages (from-to) | 39-56 |
Number of pages | 17 |
ISSN | 1399-6096 |
Publication status | Published - 10 May 2022 |
Keywords
- learning, educational science and teaching
- education, professions and jobs