Hey, jeg kan! Om kinæstetisk læring i daginstitutioner

Ilse Marie Mortensen (Other), Hanne Borup (Other), Lisbeth Marcher (Other), Jens-Ole Jensen (Photographer), Lars Peter Bech Kjeldsen (Photographer), Lone Wiegaard (Photographer)

Research output: Non-textual formDigital or Visual ProductsCommunication

Abstract

Målet med filmen er at give inspiration til det pædagogiske arbejds med krop og bevægelse. Filmen er optaget i en daginstitution for 0-6 årige børn og viser en række eksempler på, hvordan kroppen bruges til at kommunikere med, og hvordan kropssproget indgår i etableringen af læringsrum.

Vi har valgt et nærgående tilgangsvinkel til at observere konkrete situationer hvor det bliver mulgt at italesætte kropslig kommunikation i et henseende for faglig udvikling.

Begrundelsen for vores valg var at vi kunne komme tæt på virkleigheds situationer og illustrere konkrete situtationer hvor kropslig kommunikation havde en betydning i forhold til faglig udvikling.
Original languageDanish
Publication date2005
Publication statusPublished - 2005

Keywords

  • learning styles
  • social work

Cite this

Mortensen, I. M. (Other), Borup, H. (Other), Marcher, L. (Other), Jensen, J-O. (Photographer), Kjeldsen, L. P. B. (Photographer), & Wiegaard, L. (Photographer). (2005). Hey, jeg kan! Om kinæstetisk læring i daginstitutioner. Digital or Visual Products