How do we learn language? Mellem fag og didaktik

    Research output: Book/Report/clinical guidelinesBookResearchpeer-review

    Abstract

    Fremmedsprogsdidaktik handler om at tilrettelægge undervisning i grundskolens sprogfag. Bogen præsenterer fremmedsprogsdidaktikkens aktuelle strømninger og generelle problemstillinger og inviterer de studerende til at reflektere over disse.
    Det sker gennem otte kapitler, der dækker fremmedsprogsundervisningens centrale traditioner og tilgange, elevernes mundtlige og skriftlige sprogtilegnelse og lærerens planlægning af undervisningen, herunder vurdering og brug af læremidler.
    Hvert kapitel indledes med en case fra en undervisningssituation, som sættes i spil via nogle indledende refleksionsspørgsmål til kapitlets didaktiske fokus, der efterfølgende udredes. Alle kapitler afsluttes med studiespørgsmål, som fordrer refleksion over og brug af kapitlernes indhold.
    Fremmedsprogsdidaktik henvender sig til studerende ved læreruddannelsen, fremmedsprogsvejledere og -lærere samt studerende ved efter- og videreuddannelse.
    Translated title of the contributionHow do we learn language?
    Original languageDanish
    PublisherHans Reitzels Forlag
    Number of pages168
    ISBN (Print)978-87-412-6576-6, 9788741272245
    Publication statusPublished - 2018

    Keywords

    • languages

    Cite this