Hvordan kan man forstå velfærdsteknologisk dannelse i relation til socialrådgiverprofessionen? Hvad kan den velfærdsteknologisk dannede socialrådgiver?

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyCommunication

Abstract

Begrebet ”velfærdsteknologi” er forholdsvis nyt i Danmark. Det er dog ikke et nyt
fænomen, at teknologi har indflydelse på det daglige sociale arbejde og socialrådgiverprofessionen. Socialrådgiveruddannelsens opgave er at uddanne socialrådgivere med praksisrelevante kompetencer, og derfor må vi forholde os til velfærdsteknologiens indtog i det sociale arbejde. Vores intention har været at stille skarpt på det velfærdsteknologiske kompetencefelt på UC Sjællands socialrådgiveruddannelse via dannelsesbegrebet. Vi har derfor stillet spørgsmålet: Hvordan kan vi forstå og arbejde med udviklingen af de socialrådgiverstuderendes velfærdsteknologiske dannelse?
Original languageDanish
Title of host publicationVelfærd, teknologi og læring i et professionsperspektiv
EditorsKathrine Krageskov Eriksen, Mikala Hansbøl, Niels Henrik Helms, Michelle Vestbo
Number of pages20
Place of PublicationSorø
PublisherUCSJ Forlag
Publication date2015
Pages313-332
ISBN (Print)978-87-927-1732-0
ISBN (Electronic)978-87-927-1733-7
Publication statusPublished - 2015

Keywords

  • welfare technology

Cite this