Hvordan kvalificerer man de lærerstuderendes refleksionskompetence ? - Et udviklingsprojekt omkring ”refleksionstrappen” som redskab til styrkelse af studiefaglig refleksion i læreruddannelsen.

Peter Hallgård Christensen

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to reportResearch

394 Downloads (Pure)

Abstract

I dette refleksionsscenarie beskrives et projekt, der har til formål at styrke de studerendes refleksionskompetence i læreruddannelsen. Med udgangspunkt i en række erfaringer med refleksionstrappen som arbejdsredskab, afdækkes en teori-praksis problematik i forbindelse med ønsket om at styrke studiefaglig refleksion, og der skitseres en mulig løsning i form af øget syntese – sensibilitet i samspillet mellem praktik og undervisning.
Original languageDanish
Title of host publicationHvordan kvalificerer man de lærerstuderendes refleksionskompetence ?
EditorsPia Jørgensen
Number of pages12
Publication date2010
Publication statusPublished - 2010

Keywords

  • teacher education

Cite this