Hvordan udvikler engelsklærere innovativ engelskundervisning

Lilian Rohde, Karen Lund

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

    Abstract

    En innovativ faglig undervisning i engelsk er anderledes end den almindelige praksis i faget i dag. Dette kapitel præsenterer resultater fra et forskningsstudie om, hvorvidt lærerne ændrer deres tænkning om egen praksis, når de får præsenteret og skal gennemføre et innovativt forløb i engelsk, der forud for interventionen blev udviklet af konsulenter og forskere.
    Original languageDanish
    Title of host publicationInnovativ undervisning med it i fagene : Forskning i tre demonstrationsskoleforsøg II
    EditorsJeppe Bundsgaard, Thomas Illum Hansen, Stefan Graf, Charlotte Krogh Skott, Marianne Georgsen
    Number of pages20
    PublisherAarhus Universitetsforlag
    Publication date2018
    Pages113-133
    Chapter6
    ISBN (Print)978-87-7184-152-7
    Publication statusPublished - 2018
    SeriesDidaktiske studier
    Number4
    SeriesForskning i tre demonstrationsforsøg
    Number2

    Keywords

    • learning, educational science and teaching
    • educational Technology
    • learning resources
    • innovative teaching
    • schools, courses and institutions
    • counseling
    • didactics
    • differentiated instruction

    Cite this