Abstract
Med udgangspunkt i min ph.d.-afhandling, min nuværende forskning samt mit kendskab til andres forskning vil jeg i det følgende kort skitsere nogle af de udfordringer og muligheder, der er, for at skoleledere og lærere kan sikre høj kvalitet, en stærk professionel
kapital og et godt (sam-)arbejdsmiljø.
På baggrund af viden om læreres fokus og vilkår i deres arbejde argumenterer jeg for, at
en kvalificering af det flerfaglige samarbejde og en undersøgende skolekultur bliver
afgørende for, at læreres arbejdstid og (sam-)arbejde bidrager til kvalitet i undervisningen,
professionel kapital og et godt arbejds- og læringsmiljø.
kapital og et godt (sam-)arbejdsmiljø.
På baggrund af viden om læreres fokus og vilkår i deres arbejde argumenterer jeg for, at
en kvalificering af det flerfaglige samarbejde og en undersøgende skolekultur bliver
afgørende for, at læreres arbejdstid og (sam-)arbejde bidrager til kvalitet i undervisningen,
professionel kapital og et godt arbejds- og læringsmiljø.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Lærerkommissionens forskerpublikation |
Editors | Per B. Christensen |
Number of pages | 8 |
Publication date | 2019 |
Pages | 97-105 |
Publication status | Published - 2019 |
Keywords
- management, organizational development and innovation