Ikke kun et spørgsmål om tid – men også om skolekultur og ledelse af flerfagligt samarbejde.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

Abstract

Med udgangspunkt i min ph.d.-afhandling, min nuværende forskning samt mit kendskab til andres forskning vil jeg i det følgende kort skitsere nogle af de udfordringer og muligheder, der er, for at skoleledere og lærere kan sikre høj kvalitet, en stærk professionel
kapital og et godt (sam-)arbejdsmiljø.
På baggrund af viden om læreres fokus og vilkår i deres arbejde argumenterer jeg for, at
en kvalificering af det flerfaglige samarbejde og en undersøgende skolekultur bliver
afgørende for, at læreres arbejdstid og (sam-)arbejde bidrager til kvalitet i undervisningen,
professionel kapital og et godt arbejds- og læringsmiljø.
Original languageDanish
Title of host publicationLærerkommissionens forskerpublikation
EditorsPer B. Christensen
Number of pages8
Publication date2019
Pages97-105
Publication statusPublished - 2019

Keywords

  • management, organizational development and innovation

Cite this