IKT understøttet læring i naturfag: et genrepædagogisk forløb i dansk og biologi med datalogging og multimedieproduktion

Birgitte Lund Nielsen, Randi Olesen, Jakob Juul-Naber, Anna Schøler-Haslund

Research output: Contribution to conference without a publisher/journalAbstractResearch

Abstract

Lærerteamet omkring en 7. klasse fra Vorrevangskolen i Aarhus har i ramme af Demonstrationsskoleprojektet designet og afprøvet et tværfagligt genrepædagogisk forløb i dansk og biologi. Deltagende lærere fortalte på konferencen om tankerne bag samarbejdet, erfaringer fra afprøvning, og anvendelse af it i forløbet. Der er bl.a. brugt datalogging, google-drev, Explain everything og skoletubeproduktioner. Erfaringerne blev diskuteret fremadrettet ift. nyt tværfagligt forløb efterår 2014. Oplægget blev rammesat ift. fokus på praksisnær kompetenceudvikling og brugerdreven innovation i delprojektet "it fagdidaktik og læring i organisatorisk perspektiv", hvor det som udgangspunkt er de deltagende lærerne, der idé-udvikler, designer og afprøver.
Original languageDanish
Publication date2014
Publication statusPublished - 2014
EventKonference i demonstrationsskoleprojektet - Odense, Denmark
Duration: 11 Sept 201411 Sept 2014

Conference

ConferenceKonference i demonstrationsskoleprojektet
Country/TerritoryDenmark
CityOdense
Period11/09/1411/09/14

Keywords

  • natural science

Cite this