Implementering af Engineering i Skolen: erfaringer og anbefalinger til kommende kompetenceudviklingsdesigns målrettet lærere i grundskolen

Research output: Book/Report/PhD thesisReportResearchpeer-review

47 Downloads (Pure)

Abstract

VIA University College har gennemført en evaluering af tre forskellige kompetenceudviklingsforløb, der er blevet afholdt for primært naturfagslærere i grundskolen som en del af projektet; Engineering i Skolen. Dette afsnit indeholder en opsamling af evalueringens formål, metode, hovedkonklusioner og anbefalinger.
Formålet med evalueringen har været at undersøge lærere og skolelederes oplevelser og erfaringer med kompetenceudviklingsforløbene i EiS, sammenligne erfaringerne fra de forskellige modeller og udvikle vidensbaserede anbefalinger til bæredygtige kompetenceudviklingsdesigns, som Engineering the Future kan anvende i udviklingen af fremtidige kompetenceudviklingsmodeller.
Original languageDanish
Place of PublicationAarhus
PublisherVIA University College
Number of pages43
ISBN (Electronic)978-87-7298-990-7
Publication statusPublished - 16 Jun 2023

Keywords

  • children and youth
  • education, professions and jobs
  • schools, courses and institutions
  • learning, educational science and teaching
  • management, organizational development and innovation

Cite this