Implementeringskapacitet og kapacitetsopbygning i skolen: Med afsæt i to cases: Implementering af Reform 2014 og en IT-læringsplatform

Research output: Contribution to conference without a publisher/journalAbstractResearch

2 Downloads (Pure)

Abstract

Oplæg Årskonference 2017, DIN, v. Programkoordinator, lektor, ph.d. Jens H. Lund
VIA, Forskningsprogrammet ’Evaluering, dokumentation og evidens’
Oplægget introducerer til forskningsprojektet ”Grundfagligheder i spil”, hvor der gennem flere år har været arbejdet med at udvikle implementeringsfaglighed på suborganisatorisk niveau i skolen og på individniveau.
Projektet har blandt andet udviklet en tænketeknologi, der tager sigte på at vidensbasere skolers implementeringsarbejde i et multifacetteret vidensperspektiv i opgaven med at implementere skolereformen fra 2014. Der arbejdes med tre videnstyper: Global evidens, lokal ’evidens’ samt lærerprofessionens teoretisk/filosofisk funderede grundfagligheder. Aktuelt gennemføres der følgeforskning på implementering af en IT-læringsplatform på skolerne i Aarhus Kommune. Her anvendes og videreudvikles tænketeknologien og der udvikles redskaber til identificering af kapacitetsopbygningsbehov på den enkelte skole.
Original languageDanish
Publication date18 May 2017
Number of pages1
Publication statusPublished - 18 May 2017
EventÅrskonference DIN, 2017 -
Duration: 18 May 201718 May 2017

Conference

ConferenceÅrskonference DIN, 2017
Period18/05/1718/05/17

Keywords

  • management, organizational development and innovation

Cite this