いじめをなくすための学校づくり デンマークの課題と実践

Stine Kaplan Jørgensen

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

Abstract

Kapitlet bidrager til et overordnet blik på hvordan man i nordiske lande arbejder med den inkluderende skole. Det gøres dels ved at præsentere "dansk inklusionstænkning", men også med et specifikt fokus på in- og eksklusionsprocesser som de viser sig, når der er mobning i skolen.
Translated title of the contributionInclusion – Group cultures and in- and exclusion processes
Original languageOther
Title of host publicationインクルーシブな学校をつくる 新刊 北欧の研究と実践に学びながら
EditorsKanako Korenga, S Ishida, T Sanagi
Number of pages14
Place of PublicationKyoto
PublisherMinerva Shobo
Publication date2021
Pages105-118
Chapter8
ISBN (Print)9784623091027
Publication statusPublished - 2021

Keywords

  • schools, courses and institutions
  • children and youth

Cite this