Inkluderende Idrætsundervisning: hvordan motiveres alle elever til deltagelse?

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

51 Downloads (Pure)

Abstract

Artiklen tager sit afsæt i et toårigt projekt på Professionshøjskolen Metropol med titlen: 'Inkluderende idrætsundervisning'. Målet med projektet har været at undersøge mulighederne for at skabe en idrætsundervisning, der tilgodeser alle eleverne. Der er tale om et interventionsstudie, hvor den inkluderende idrætsundervisning er afprøvet på elever i udskolingsklasser i København og omegn med henblik på at undersøge særlige motivationsskabende faktorer.

Empirien omhandler observationer, interviews og en større spørgeskemaundersøgelse. I artiklen vil fundene blive præsenteret, og der vises modeller for principper bag den motiverende og inkluderende idrætsundervisning. Afslutningsvis angives praksiseksempler på baggrund af projektets resultater.
Original languageDanish
JournalForum for Idraet
Volume35
Issue number1
Pages (from-to)1-18
Number of pages18
ISSN2596-4143
DOIs
Publication statusPublished - 2020

Keywords

  • schools, courses and institutions

Cite this