Inklusion i praksis

Anette Schulz, Ulla Pedersen

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

Abstract

Dette kapitel omhandler inklusion i skolen. Indledningsvist sættes nogle af de væsentlige begreber, og herefter redegøres for, hvordan inklusion (og eksklusion) påvirker elevens læring, trivsel og sundhed. Efterfølgende udpeges skolens primære inklusionsudfordringer - ikke for at fremhæve, hvad skolen ikke formår, men for med dette afsæt at pege på mulige sammenhænge og løsninger. Der præsenteres løbende en række cases, som illustrerer skolens vigtige inklusionsopgave.
Original languageDanish
Title of host publicationEn skole i bevægelse : læring, trivsel og sundhed
Number of pages18
Place of PublicationKbh.
PublisherAkademisk Forlag
Publication date21 Oct 2017
Pages197-214
ISBN (Print)978-87-500-5100-8
Publication statusPublished - 21 Oct 2017

Keywords

  • children and youth
  • learning, educational science and teaching

Cite this