Innovativ undervisning eller lærerstyret klasseundervisning i engelsk?

Karen Lund, Lilian Rohde

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

    Abstract

    Shop-a-blog i engelsk er et innovativt interventionsforløb, hvor vi i forskningsprojektet har fokus på muligheder for forandringer af lærertænkning og -praksis. Vi har i dette kapitel et kritisk blik på lærernes diktomiske tænkning, der viser at implementering af innovative interventioner i undervisningen ikke i sig selv er tilstrækkeligt til at ændre lærernes tænkning og praksis. Det er en analyse af disse enten-eller-tænkninger, der er i fokus i dette kapitel.
    Original languageDanish
    Title of host publicationInnovativ undervisning med it i fagene : Forskning i tre demonstrationsskoleforsøg II
    EditorsJeppe Bundsgaard, Thomas Illum Hansen, Stefan Graf, Charlotte Krogh Skott, Marianne Georgsen
    Number of pages21
    PublisherAarhus Universitetsforlag
    Publication date2018
    Pages134-155
    Chapter7
    ISBN (Print)978-87-7184-152-7
    Publication statusPublished - 2018
    SeriesDidaktiske studier
    Number4
    SeriesForskning i tre demonstrationsforsøg
    Number2

    Keywords

    • learning, educational science and teaching
    • educational Technology
    • research designs, theory and method
    • learning resources
    • innovative teaching
    • schools, courses and institutions
    • counseling
    • didactics
    • differentiated instruction

    Cite this