Projects per year
Abstract
Formålet med materialet er at give inspiration til, hvordan du kan introducere teknologibaserede læsestrategier for et barn, som er eller skal i gang med at bruge læse- og skriveteknologi (LST). Opgaver og tekster kan selvfølgelig bruges direkte, men kan også bruges som en stilladsering til, at du selv kan lave opgaver, som træner barnets brug af LST-strategier med tekster, som barnet selv vælger. Samtidig er målet med materialet at give ideer til, hvordan arbejdet med LST-strategier kan integreres i de opgaver med tekster, som barnet alligevel skal udføre i skolen.
Materialet består af tre dele:
Inspirationsmateriale til arbejdet med teknologibaserede læsestrategier - vejledning
Tekstsamling til arbejdet med LST-strategier
Opgavesamling til arbejdet med LST-strategier
Materialet bygger blandt andet på Signe Elmstrøms strategikort, som du kan downloade her.
Materialet består af tre dele:
Inspirationsmateriale til arbejdet med teknologibaserede læsestrategier - vejledning
Tekstsamling til arbejdet med LST-strategier
Opgavesamling til arbejdet med LST-strategier
Materialet bygger blandt andet på Signe Elmstrøms strategikort, som du kan downloade her.
Original language | Danish |
---|---|
Publication date | 2022 |
Publisher | Nationalt Videncenter for Læsning |
Publication status | Published - 2022 |
Keywords
- schools, courses and institutions
- learning, educational science and teaching
Projects
- 1 Finished
-
Læsesucces for ordblinde børn – et tværfagligt samarbejde om ordblinde børns læseudvikling
Engmose, S. F. (Co-researcher), Svendsen, H. (Principle researcher), Laursen, M. S. (Co-researcher), Bonderup, H. (Co-researcher), Elmstrøm, S. (Co-researcher), Buch, B. (Co-researcher), Christiansen, C. (Co-researcher), Mortensen, P. (Co-researcher), Heiden, T. R. (Co-researcher), Olesen, M. I. K. (Co-researcher), Bruun, M. N. (Principle researcher), Rønberg, L. (Co-researcher) & Brok, L. S. (Co-researcher)
10/12/19 → 01/12/22
Project: Development project/ Innovation