Intensiv læring: relationer, mestringsoplevelser og transfer i det nye pædagogiske landskab

Lise Bjerg Mølgaard, Tine Wåst, Frans Ørsted Andersen, Lisbet Nørgaard

Research output: Book/Report/PhD thesisBookCommunication

Abstract

Turboforløb og intensive læringsforløb spreder sig på det pædagogiske landkort. I denne bog formidler vi, hvordan de intensive læringsforløb adskiller sig fra folkeskolens undervisning, hvad dette medfører for deltagerne, og hvorfor effekterne ikke synes at vare ved. Vi kommer med bud på, hvordan hjemskolerne kan medvirke til at sikre transfer, så den gode udvikling fra de intensive forløb ikke går i sig selv i den vanlige kontekst. Derudover peger vi på, hvordan pædagogikken fra de intensive læringsforløb kan inspirere til en udvikling af folkeskolen.
Original languageDanish
Place of PublicationFrederikshavn
PublisherDafolo
Edition1
Number of pages158
ISBN (Print)978-87-7160-405-4
Publication statusPublished - 2019
SeriesUndervisning og læring

Keywords

  • socially endangered youth

Cite this