Interkulturalitet: et dynamisk felt indenfor fremmedsprogsdidaktik belyst i et forsknings- og undervisningspraksis perspektiv

Annette Søndergaard Gregersen, Ana Kanareva-Dimitrovska, Natialia Morollón Martí

Research output: Contribution to conference without a publisher/journalPaperCommunication

Abstract

Centralt i min forskning i interkulturel kommunikation/interkulturalitet i
sprogfagene, med særligt fokus på franskfaget i grundskolen og
læreruddannelsen står begrebet ’den interkulturelle sprogbruger’ og den
kulturelle dimension i et dynamisk og transnationalt kultursyn (Gregersen, 2007,
2015).
Min forskning tager afsæt i forskning ved Michael Byram og Karen Risager (se
litteratureferencer), hvor jeg indsætter Byram’s 5 savoirs og begrebet ’the
intercultural speaker’ i en transnational kontekst med afsæt i et dynamisk
kultursyn.
Original languageDanish
Publication date2017
Publication statusPublished - 2017
EventThe 6th NoFa-conference 2017: : Interplay between general and subject specific knowledge about teaching and learning in school and teacher education – perspectives and challenges. - University of Southern Denmark, Odense, Denmark
Duration: 29 May 201731 May 2017
Conference number: 6

Conference

ConferenceThe 6th NoFa-conference 2017
Number6
LocationUniversity of Southern Denmark
Country/TerritoryDenmark
CityOdense
Period29/05/1731/05/17

Keywords

  • education, professions and jobs

Cite this