Jeg må være den dummeste i klassen: når skolens børn evaluerer sig selv

Research output: Book/Report/PhD thesisBookResearchpeer-review

Abstract

Intentionen med bogen er at styrke samtalen om nutidens skole og styrke læreres blik for børnene. Vi inviterer skolens voksne med til et kritisk kig på elementer af nutidens undervisning og udfordrer nogle af de naturligheder, som i dag udfolder sig i skolen, når man er optaget af at lave god undervisning. Bogens hovedbudskab er, at alle, der har deres daglige gang i skolen, skal deltage aktivt i dialoger om skolens evalueringskultur. Dette er nødvendigt for, at der kan udvikles en mere inkluderende evalueringskultur, der ikke blot bidrager til et øget læringsudbytte, men også til børnenes velbefindende og dermed deres trivsel i skolens faglige og sociale fællesskaber.
Original languageDanish
Place of PublicationFrederiksberg
PublisherSamfundslitteratur
Number of pages194
ISBN (Print)9788759335222
Publication statusPublished - 30 Nov 2020

Keywords

  • schools, courses and institutions
  • Evaluering i naturfagene

    Sine Penthin Grumløse (Introductory speaker), Lise Aagaard Kaas (Introductory speaker) & Mathias Sune Berg (Introductory speaker)

    22 Aug 2023

    Activity: Talk or presentation typesLecture or presentation

Cite this