Kan læring, fantasifuldhed og mod til at handle fremmes ved at bryde med vanlig underviserpraksis? Udvikling af nyt didaktisk design til undervisningsbrug på Sygeplejerskeuddannelsen i Randers

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Abstract

I denne artikel præsenteres et undervisningseksperiment, som har har haft fokus på at udvikle et didaktisk undervisningsdesign, mhp. at fremme sygeplejestuderendes læring, fantasifuldhed og mod til at handle. Eksperimentet er afprøvet ifm. undervisningen på sygeplejerskeuddannelsens 4. semester. Det didaktiske design er inspireret af The Learning Arch Design Manual, hvor læring tager afsæt i praksis. Artiklen præsenterer underviserens, en observatørs og en studerendes oplevelser med det gennemførte eksperiment.
Original languageDanish
JournalUddannelsesnyt
Volume32
Issue number3
Pages (from-to)9-13
Number of pages5
ISSN2246-2155
Publication statusPublished - Sept 2021

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this