Activities per year
Abstract
Samarbejdet mellem de professionelle og familien og måden, hvorpå man mødes omkring barnet, er centrale elementer i arbejdet med at sikre børns trivsel. I denne artikel præsenteres et pilotprojekt, hvor vi både gennem projektets design og tema har stillet skarpt på mødet som arena til at fremme forældres inddragelse.
Projektets design er inspireret af design-based research, hvor vi i tæt samarbejde med forældre og pædagoger i en daginstitution, og på baggrund af indsamlet forsknings- og praksisviden om ”det gode møde”, har udviklet et sæt dogmer, der kan udgøre en refleksionsramme for tilrettelæggelse af mere inddragende mødeformer. Formålet med disse dogmer er på én gang at sikre både systematik og fleksibilitet i tilrettelæggelsen af samarbejdet med familierne og aktivt at understøtte inddragelse af familien.
Projektets design er inspireret af design-based research, hvor vi i tæt samarbejde med forældre og pædagoger i en daginstitution, og på baggrund af indsamlet forsknings- og praksisviden om ”det gode møde”, har udviklet et sæt dogmer, der kan udgøre en refleksionsramme for tilrettelæggelse af mere inddragende mødeformer. Formålet med disse dogmer er på én gang at sikre både systematik og fleksibilitet i tilrettelæggelsen af samarbejdet med familierne og aktivt at understøtte inddragelse af familien.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Pædagogisk psykologisk tidsskrift |
Volume | 60 |
Issue number | 2 |
Pages (from-to) | 49-60 |
Number of pages | 12 |
ISSN | 1903-0002 |
Publication status | Published - Jun 2023 |
Keywords
- parents
Activities
- 2 Lecture or presentation
-
Trivsel - familiens perspektiv
Koch, A. B. (Introductory speaker)
31 May 2023Activity: Talk or presentation types › Lecture or presentation
-
Om trivselsarbejde på tværs af dagtilbud og hjem
Koch, A. B. (Introductory speaker)
23 Feb 2023Activity: Talk or presentation types › Lecture or presentation