Abstract

Samarbejdet mellem de professionelle og familien og måden, hvorpå man mødes omkring barnet, er centrale elementer i arbejdet med at sikre børns trivsel. I denne artikel præsenteres et pilotprojekt, hvor vi både gennem projektets design og tema har stillet skarpt på mødet som arena til at fremme forældres inddragelse.
Projektets design er inspireret af design-based research, hvor vi i tæt samarbejde med forældre og pædagoger i en daginstitution, og på baggrund af indsamlet forsknings- og praksisviden om ”det gode møde”, har udviklet et sæt dogmer, der kan udgøre en refleksionsramme for tilrettelæggelse af mere inddragende mødeformer. Formålet med disse dogmer er på én gang at sikre både systematik og fleksibilitet i tilrettelæggelsen af samarbejdet med familierne og aktivt at understøtte inddragelse af familien.
Original languageDanish
JournalPædagogisk psykologisk tidsskrift
Volume60
Issue number2
Pages (from-to)49-60
Number of pages12
ISSN1903-0002
Publication statusPublished - Jun 2023

Keywords

  • parents

Cite this