TY - GEN
T1 - Karakterfri hverdag. Statusrapport.
AU - Facondini, Simone Weng
AU - Lunde, Karin Hedegaard
AU - Vardinghus-Nielsen, Ida Appel
AU - Bertel, Anita Grundahl
AU - Harrits, Gitte Sommer
AU - Ankersen, Pia Vedel
PY - 2020/10
Y1 - 2020/10
N2 - Aarhus Kommune har i foråret 2018 igangsat et indsats- og udviklingsarbejde med formativ feedback og karakterfrihed i hverdagen. Indsats- og udviklingsarbejdet hedder Karakterfri hverdag. VIA University College udfører følgeforskning på Karakterfri hverdag i perioden fra 2019-2021 på tre ud af de i alt seks deltagende skoler. Derudover følger VIA University College en udvalgt kontrolskole, der arbejder intentionelt med brug af karakterer. Indsats- og udviklingsarbejdet har til hensigt at belyse forskellige indsatser mod en hverdag med mindre fokus på karakterer. Dette er projektets delrapport.
AB - Aarhus Kommune har i foråret 2018 igangsat et indsats- og udviklingsarbejde med formativ feedback og karakterfrihed i hverdagen. Indsats- og udviklingsarbejdet hedder Karakterfri hverdag. VIA University College udfører følgeforskning på Karakterfri hverdag i perioden fra 2019-2021 på tre ud af de i alt seks deltagende skoler. Derudover følger VIA University College en udvalgt kontrolskole, der arbejder intentionelt med brug af karakterer. Indsats- og udviklingsarbejdet har til hensigt at belyse forskellige indsatser mod en hverdag med mindre fokus på karakterer. Dette er projektets delrapport.
KW - folkeskolen
M3 - Rapport
BT - Karakterfri hverdag. Statusrapport.
PB - VIA University College
ER -