Kend dit værktøj - et samarbejde mellem faglærer og læsevejleder

Lene Illum Skov, Pia Grøn

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Abstract

Skrivning er en central læringsstrategi, når et fagligt stof skal læres, forstås og huskes. I denne artikel præsenteres et bud på, hvordan skrivning kan integreres i fagene på EUD i et samarbejde mellem læsevejleder og faglærer. Artiklen bygger på projekt Læseløft Syd, og der indledes derfor med en kort introduktion til projektet samt en kort redegørelse for det teoretiske afsæt. Dernæst beskrives et aktionslæringsforløb fra EUC Syd som et bidrag til, hvordan den sproglige dimension - med fokus på skrivning - kan gennemføres på EUD i et samarbejde mellem læsevejleder og faglærer. Her blev der udarbejdet multimodale tekster i Padlet med udgangspunkt i emnet Kend dit værktøj.
Original languageDanish
JournalViden om Literacy
Issue number24
Pages (from-to)56- 65
Number of pages10
ISSN2245-2761
Publication statusPublished - 24 Sept 2018

Cite this