Kognition, pædagogik og læring - turboforløb og intensiv læring for børn og unge

Lise Bjerg Mølgaard, Frans Ørsted Andersen, Tine Wåst

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Abstract

I artiklen beskrives baggrunden for de mange nye, såkaldte turboforløb hvor man i afgrænsede perioder og miljøer forsøger at sætte tryk på udvalgte børn og unges læring og udvikling. Vi ser også på nogle af de teoretiske afsæt, fx Dwecks mindset-perspektiv og Wahlgrens transfer, som det er relevant at inddrage. Turboforløbene er konkrete aktuelle eksempler på, hvordan man i dag forbinder kognition og pædagogik.
Original languageDanish
Article number10
Book seriesKognition og Pædagogik
Volume26
Issue number101
Pages (from-to)70-75
Number of pages6
ISSN0906-6225
Publication statusPublished - 2016
Externally publishedYes

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this