Kom med ud i pædagoguddannelsen: En undersøgelse med fokus på uddannelse af pædagoger til pædagogisk arbejde i grønne omgivelser

Research output: Book/Report/clinical guidelinesCommissioned reportResearchpeer-review

Abstract

Pædagoger i daginstitutioner bruger de grønne omgivelser meget, men denne undersøgelser viser, at det gør pædagoguddannelserne ikke.
Denne publikation har som mål at gøre undervisere af fremtidens pædagoger opmærksomme på, at de kan medvirke til, at pædagogstuderende i løbet af uddannelsen får erfaringer med de aspekter af pædagogisk arbejde i daginstitutionerne, der handler om at bruge tilgængelige grønne omgivelser i det daglige pædagogiske arbejde. Sigtet er ikke, at undervisere skal til at inddrage aspekter af natur- og miljømæssige forhold, men det er væsentligt, at pædagoguddannelserne uddanner de pædagogstuderende til at forholde sig til en pædagogisk hverdag, hvor et aktivt udeliv og grønne omgivelser spiller en vigtig rolle.
Original languageDanish
Place of PublicationAarhus
PublisherVIA University College
Number of pages43
ISBN (Print)978-87-971242-3-9
Publication statusPublished - 2020

Keywords

  • education, professions and jobs
  • learning, educational science and teaching

Cite this