Projects per year
Abstract
Pædagoger i daginstitutioner bruger de grønne omgivelser meget, men denne undersøgelser viser, at det gør pædagoguddannelserne ikke.
Denne publikation har som mål at gøre undervisere af fremtidens pædagoger opmærksomme på, at de kan medvirke til, at pædagogstuderende i løbet af uddannelsen får erfaringer med de aspekter af pædagogisk arbejde i daginstitutionerne, der handler om at bruge tilgængelige grønne omgivelser i det daglige pædagogiske arbejde. Sigtet er ikke, at undervisere skal til at inddrage aspekter af natur- og miljømæssige forhold, men det er væsentligt, at pædagoguddannelserne uddanner de pædagogstuderende til at forholde sig til en pædagogisk hverdag, hvor et aktivt udeliv og grønne omgivelser spiller en vigtig rolle.
Denne publikation har som mål at gøre undervisere af fremtidens pædagoger opmærksomme på, at de kan medvirke til, at pædagogstuderende i løbet af uddannelsen får erfaringer med de aspekter af pædagogisk arbejde i daginstitutionerne, der handler om at bruge tilgængelige grønne omgivelser i det daglige pædagogiske arbejde. Sigtet er ikke, at undervisere skal til at inddrage aspekter af natur- og miljømæssige forhold, men det er væsentligt, at pædagoguddannelserne uddanner de pædagogstuderende til at forholde sig til en pædagogisk hverdag, hvor et aktivt udeliv og grønne omgivelser spiller en vigtig rolle.
Original language | Danish |
---|
Place of Publication | Aarhus |
---|---|
Publisher | VIA University College |
Number of pages | 43 |
ISBN (Print) | 978-87-971242-3-9 |
Publication status | Published - 2020 |
Keywords
- education, professions and jobs
- learning, educational science and teaching
Projects
- 1 Finished
-
File