Abstract
Tværorganisatorisk samarbejde kan være med til at kvalificere den enkelte skoles udvikling på baggrund af læreres kompetenceløft. I dette kapitel belyses, hvordan tre skoler samarbejder konkret om, hvorledes individuel kompetenceudvikling kan indgå i organisatorisk udvikling. De enkelte skoler har udviklet modeller for organisatorisk implementering af kompetenceudvikling, og eksempler herfra viser samarbejder i styringskæden i form af teamsamarbejde samt dialog mellem leder og medarbejder i indledning, undervejs og til slut i den enkelte lærers kompetenceforløb. Skolerne har mødtes for at udfordre valg af modeller og bagved liggende antagelser om god undervisning og den gode lærer.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Professionelle læringssamarbejder : på langs og på tværs i ungdomsuddannelser |
Editors | Henriette Duch |
Number of pages | 13 |
Place of Publication | Frederikshavn |
Publisher | Dafolo |
Publication date | 2021 |
Pages | 87-99 |
Chapter | 7 |
ISBN (Print) | 9788772340487 |
Publication status | Published - 2021 |
Keywords
- learning, educational science and teaching
- management, organizational development and innovation
- education, professions and jobs
Press/Media
-
Flere veje til at sætte viden fra diplomuddannelsen i spil
07/01/22
1 item of Media coverage
Press/Media: Press / Media