Kompetenceløft internt og på tværs af erhvervsskoler

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

Abstract

Tværorganisatorisk samarbejde kan være med til at kvalificere den enkelte skoles udvikling på baggrund af læreres kompetenceløft. I dette kapitel belyses, hvordan tre skoler samarbejder konkret om, hvorledes individuel kompetenceudvikling kan indgå i organisatorisk udvikling. De enkelte skoler har udviklet modeller for organisatorisk implementering af kompetenceudvikling, og eksempler herfra viser samarbejder i styringskæden i form af teamsamarbejde samt dialog mellem leder og medarbejder i indledning, undervejs og til slut i den enkelte lærers kompetenceforløb. Skolerne har mødtes for at udfordre valg af modeller og bagved liggende antagelser om god undervisning og den gode lærer.
Original languageDanish
Title of host publicationProfessionelle læringssamarbejder : på langs og på tværs i ungdomsuddannelser
EditorsHenriette Duch
Number of pages13
Place of PublicationFrederikshavn
PublisherDafolo
Publication date2021
Pages87-99
Chapter7
ISBN (Print)9788772340487
Publication statusPublished - 2021

Keywords

  • learning, educational science and teaching
  • management, organizational development and innovation
  • education, professions and jobs

Cite this