Koncepter i pædagogisk arbejde: en etisk udfordring

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyCommunication

    Abstract

    I de seneste år er der rullet en lang række koncepter, kvalitetsmålingsværktøjer og evidensbaserede programmer ud i de danske daginstitutioner, som rejser en lang række spørgsmål. Hvad kendetegner disse koncepter? Hvad er forklaringen på, at de udbredes i disse år? Hvad betyder de for udførelsen af det pædagogiske arbejde? Og ikke mindst: hvilke etiske dilemmaer og sammenstød synes disse koncepter at skabe?
    Original languageDanish
    Title of host publicationPædagogers etik : i relationen, professionen og samfundet
    Number of pages15
    Place of PublicationKøbenhavn
    PublisherBUPL
    Publication date2016
    Pages152-167
    ISBN (Print)978-87-7738-244-4
    Publication statusPublished - 2016

    Keywords

    • children and youth
    • learning, educational science and teaching

    Cite this