Konflikten om folkeskolelærernes arbejdstid: To forskellige forståelser af tid som ressource

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

    Abstract

    I dette kapitel vil denne kulturelle ide om, at tid er penge, blive undersøgt nærmere, og det vil jeg gøre ved at se på, hvordan folkeskolelærernes tid oversættes til penge, og hvad den måde, det sker på betyder for folkeskolelærernes arbejde. Konkret vil jeg undersøge, hvordan en ny arbejdstidslov (lov 409) transformerede måden at forstå lærernes tid på.
    Original languageDanish
    Title of host publicationTid til Velfærd : Tidsorganisering i velfærdsprofessionerne
    EditorsNana Vaaben, Mie Plotnikof
    Number of pages26
    Place of PublicationKøbenhavn
    PublisherHans Reitzels Forlag
    Publication dateJan 2019
    Pages183-208
    Chapter9
    ISBN (Print)978-87-412-7253-5
    Publication statusPublished - Jan 2019

    Keywords

    • schools, courses and institutions

    Cite this