Kontekstforståelser i læreruddannelsen

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to reportResearch

9 Downloads (Pure)

Abstract

Midtvejsrapport for projektet kontekstforståelser i læreruddannelsen. Projektet rummer en undersøgelse af hvilke forståelser af kontekst i pædagogisk-didaktisk sammenhæng, der henholdsvist 'tilbydes' og udvikles i læreruddannelsen. Projektet baserer sig på tidligere undersøgelser af institutionsbetingede marginaliseringsmekanismer i velfærdsinstitutionerne, som har peget på nødvendigheden af at arbejde med professioners kontekstforståelser i pædagagogisk-didaktisk sammenhæng i relation til udsathed og udsatte børn.
Original languageDanish
Title of host publicationKontekstforståelser i læreruddannelsen
Number of pages63
Publication date25 Jan 2012
Pages1-63
Publication statusPublished - 25 Jan 2012

Keywords

  • social work
  • public school
  • systematic social observation
  • socially endangered youth
  • exclusion
  • inclusion

Cite this