Kristendomskundskab

Hans Krab Koed, Annika Hvithamar

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

Abstract

I dette kapitel vil vi gennem otte spørgsmål opridse, hvordan fagets lovmæssige rammer ser ud, hvilke særlige betingelser der gør sig gældende netop for kristendomskundskab, og hvordan faget ser ud i dag. Vi vil beskrive kompetencemålene og give eksempler på, hvordan der kan arbejdes med kompetencemålene i undervisningen. Afslutningsvis præsenterer vi de væsentlige metodiske tilgange til faget, hvordan man kan evaluere i faget, og hvordan man kan tilrettelægge afgangsprøven i faget.
Original languageDanish
Title of host publicationKulturfagenes didaktik : historie, kristendomskundskab og samfundsfag
EditorsAnders Stig Christensen, Lars Allan Haakonsen, Hans Krab Koed, Annika Hvithamar
Number of pages31
Place of PublicationFrederikshavn
PublisherDafolo
Publication date15 Sep 2017
Pages45-75
ISBN (Print)978-87-7160-472-6
Publication statusPublished - 15 Sep 2017
SeriesUndervisning og læring

Keywords

  • schools, courses and institutions

Cite this