Projects per year
Abstract
Artiklen rejser spørgsmålet, hvilket pædagogisk projekt, der tegner sig, når kunstnere ”giver stemme til” mennesker med flygtninge- og indvandrerbaggrund, og hvordan en sådan kurateret stemmeføring kan forstås som en pædagogisk intervention i et postmigrationssamfund. Således indledes artiklen med en teoretisk afsøgning og diskussion af kunstens pædagogiske potentiale fra Brecht og Freire til Mouffe og Rancière, samt hvordan dette potentiale lader sig udfolde i et postmigrationsperspektiv. Denne teoretiske afsøgning danner ramme for den følgende analytiske diskussion af kunstprojektet 100% FREMMED? Afslutningsvis rejser artiklen nogle ubekvemme spørgsmål til pædagogik og kunst, der søger at gøre en forskel i et postmigrationssamfund.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Dansk Paedagogisk Tidsskrift |
Issue number | 2 |
Pages (from-to) | 38-59 |
Number of pages | 22 |
ISSN | 0904-2393 |
Publication status | Published - Sept 2020 |
Keywords
- aesthetics, design and media
Projects
- 1 Curtailed
-
MaHoMe: Making it Home: An Aesthetic Methodological Contribution to the Study of Migrant Home-Making and Politics of Integration
Padovan-Özdemir, M. (Principle researcher), Mansour, N. (Co-researcher) & Grünenberg, K. (Co-researcher)
01/01/20 → 31/12/21
Project: Research