Abstract
Et bredt flertal har 2022 indgået en aftale om en ny og ambitiøs læreruddannelse med fokus på højere kvalitet, flere timer, feedback og vejledning, øvelser, mere praktik og praksissamarbejde med folkeskolen (Uddannelses- og Forskningsministeriet 13.09.2022). De rekordmange reformer i de sidste halvtreds år (1966, 1991, 1997, 2001, 2006, 2012) vidner om en stor interesse for og kulturkamp om uddannelsen. De politiske muligheder for uddannelsesrevisioner drejer sig imidlertid ofte om strukturelle og kvantitative forhold. Men hvad ved vi egentlig om læreruddannelsens kvalitet, og herunder om kvaliteter i læreruddannelsens forskellige uddannelsesaktiviteter?
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Studier i læreruddannelse og profession |
Volume | 9 |
Issue number | 1 |
Pages (from-to) | 5-10 |
Number of pages | 6 |
ISSN | 2445-8538 |
DOIs | |
Publication status | Published - 9 Feb 2024 |
Keywords
- education, professions and jobs