Lærerens scenariekompetence: Et mixed methods-studie af lærerkompetenceudvikling i spændet mellem scenariedidaktik, faglighed og it

Simon Skov Fougt

    Research output: Book/Report/PhD thesisPhD thesisResearchpeer-review

    Abstract

    Denne ph.d.-afhandling identificerer og karakteriserer lærerens scenariekompetence i et mixed methods-studie og udleder konsekvenser for lærerkompetenceudvikling heraf på baggrund af en intervention blandt 17 udskolingsdansklærere med scenariebaserede undervisningsforløb med fagdidaktisk reflekteret integration af it. Forskningsperspektivet er således tredelt: Hovedfokus er på læreres scenariekompetence, sekundært på scenariebaserede undervisningsforløb og tertiært på fagdidaktisk reflekteret integration af it.
    Original languageDanish
    Place of PublicationKøbenhavn
    PublisherDanmarks institut for Pædagogik og Uddannelse, Aarhus Universitet
    Number of pages292
    ISBN (Print)788776847180
    Publication statusPublished - 2015

    Keywords

    • skill development

    Cite this