Læreres stilladsering af fagsproglig udvikling i naturfagene: En sprogteoretisk kommentar til artiklen "Fagsproglig udvikling i naturfag - set gennem en praktikers øjne".

    Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

    Abstract

    I artiklen „Fagsproglig udvikling i naturfag – set gennem en praktikers øjne“ (Mellerup, 2021) i nærværende temanummer kommer Mette Mellerup med gode refleksioner over, hvad sprogbaseret undervisning er, hvorfor det kan være en god ide at undervise sprogbaseret i naturfagene, og kommer endvidere med bud på forskellige før-, under- og efter-aktiviteter.
    Her vil jeg forsøge at udvide hendes refleksioner med nogle sprogteoretiske perspektiver med den hensigt at vise, hvordan fagsproglige aktiviteter hænger sammen med andre typer naturfaglige læringsaktiviteter og stilladsering.
    Original languageDanish
    JournalViden om Literacy
    Issue number30
    Pages (from-to)102-105
    Number of pages4
    ISSN2245-2761
    Publication statusPublished - Oct 2021

    Keywords

    • natural science
    • reading

    Cite this