Lærernes brug af repræsentationer

Research output: Contribution to conference without a publisher/journalPosterCommunication

5 Downloads (Pure)

Abstract

Et ur kan bruges til at repræsentere en cirkel. Et termometer kan repræsentere tallinjen. Posteren giver et bud på hvorfor lærere arbejder med forskellige repræsentationer i matematikundervisningen, og kommer med konkrete forslag til at arbejde mere med sammenhænge mellem repræsentationer i undervisningen. Vi har desuden skrevet en artikel til bladet matematik, som omhandler samme emne. Projektet er udført sideløbende med TRACK, som netop har fokus på forskellige repræsentationer i undervisningen.
Original languageDanish
Publication date6 Mar 2020
Number of pages1
Publication statusPublished - 6 Mar 2020
EventMatematikdidaktikkens dag - DPU, Aarhus Universitet, Tuborgvej 164, 2400 København NV, Denmark
Duration: 6 Mar 20206 Mar 2020
https://dpu.au.dk/aktuelt/matematikdidaktikkens-dag-2020/

Conference

ConferenceMatematikdidaktikkens dag
LocationDPU, Aarhus Universitet, Tuborgvej 164
CountryDenmark
City2400 København NV
Period06/03/2006/03/20
Internet address

Keywords

  • mathematics

Cite this