Abstract
Et ur kan bruges til at repræsentere en cirkel. Et termometer kan repræsentere tallinjen. Posteren giver et bud på hvorfor lærere arbejder med forskellige repræsentationer i matematikundervisningen, og kommer med konkrete forslag til at arbejde mere med sammenhænge mellem repræsentationer i undervisningen. Vi har desuden skrevet en artikel til bladet matematik, som omhandler samme emne. Projektet er udført sideløbende med TRACK, som netop har fokus på forskellige repræsentationer i undervisningen.
Original language | Danish |
---|---|
Publication date | 6 Mar 2020 |
Number of pages | 1 |
Publication status | Published - 6 Mar 2020 |
Event | Matematikdidaktikkens dag - DPU, Aarhus Universitet, Tuborgvej 164, 2400 København NV, Denmark Duration: 6 Mar 2020 → 6 Mar 2020 https://dpu.au.dk/aktuelt/matematikdidaktikkens-dag-2020/ |
Conference
Conference | Matematikdidaktikkens dag |
---|---|
Location | DPU, Aarhus Universitet, Tuborgvej 164 |
Country | Denmark |
City | 2400 København NV |
Period | 06/03/20 → 06/03/20 |
Internet address |
Keywords
- mathematics