Læreruddannelsen som udviklingslaboratorium: Studerende og undervisere som udviklere af uddannelsen med nye deltagerpositioner og løbende praksissamarbejde

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

Abstract

I artiklen beskrives VIAs initiativ "Læreruddannelsen som udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelse" (LULAB) samt to af de mange projekter, der er i gang, i samarbejde mellem læreruddannere, lærerstuderende, skoler og forskellige eksterne partnere. Desuden diskuteres pointer fra evaluering og følgeforskning ifm. initiativet, med særligt fokus på deltagerpositioner og deltagelsesmønstre for de lærerstuderende samt perspektiver i relation til samarbejde om professionspraksis som en mere integreret del af uddannelsens hverdagspraksis.
Original languageDanish
JournalUnge Paedagoger
Volume83
Issue number2
Pages (from-to)13-19
Number of pages7
ISSN0106-5386
Publication statusPublished - 2022

Keywords

  • learning, educational science and teaching
  • education, professions and jobs

Cite this