Læreruddanneres professionelle agency: Erfaringer fra LULAB

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

28 Downloads (Pure)

Abstract

Hvordan har LULAB-initiativet og LULAB-projekterne bidraget til uddannelsesudvikling? Artiklen præsenterer nogle resultater fra et følgeforskningsprojekt. Kort fortalt værdsætter deltagerne i LULAB-projekter muligheden for at bidrage i udviklingsprocesser i tæt samarbejde med kolleger og studerende. Der er fortsat brug for støtte til institutionel forankring, men der er tegn på, at initiativet giver positive muligheder for læreruddannernes udfoldelse af agency.
Original languageDanish
Title of host publicationLæreruddannelsen som udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelse : Fremadrettede perspektiver på didaktikker og praksisser i læreruddannelsen
EditorsSimon Nørgaard Iversen, Birgitte Lund Nielsen, Anja Madsen Kvols
Number of pages8
PublisherVIA University College
Publication date2023
Pages12-19
ISBN (Print)978-87-7298-981-6
Publication statusPublished - 2023

Keywords

  • teacher education

Cite this