Projects per year
Abstract
Kapitlet i bogen omhandler læringsmæssige potentialer ved sygeplejerskestuderendes deltagelse i et klinisk udviklingsprojekt. Formålet er at bidrage til viden, der kan styrke sygeplejerskeuddannelsens professionsdidaktik og pædagogik. Empirien udgøres af interviews og observationer af de involverede sygeplejerskestuderende under og efter udviklingsprojektet. Der argumenteres for, at sygeplejerskestuderendes deltagelse i udviklingsprojekter indeholder læringspotentialer af indholds-, drivkrafts- og samspilsmæssig karakter og tilmed indfanger tidens ånd om innovation og professionshøjskolernes intention om, at viden skal omsættes i praksis. Ligeledes argumenteres der i kapitlet for, at samspillet mellem klinik og teori styrkes via sygeplejerskestuderendes deltagelse i kliniske udviklingsprojekter.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Mellem teori og praksis : om transfer i professionsuddannelser |
Editors | Sven Erik Henningsen, Finn Mogensen |
Number of pages | 20 |
Place of Publication | Aarhus |
Publisher | VIA Systime |
Publication date | 2013 |
Pages | 158-177 |
ISBN (Print) | 978-87-92711-47-2 |
Publication status | Published - 2013 |
Keywords
- didactics
- analysis
- dementia
- nurse education
Projects
- 1 Finished
-
En undersøgelse af læringspotentialer ved sygeplejerskestuderendes involvering i et klinisk udviklingsprojekt
Sørensen, M. T. (Principle researcher) & Laursen, B. (Principle researcher)
01/04/10 → 30/06/12
Project: Research
File
Press/Media
-
TV SYD indslag om udviklingen af demenspjece
Sørensen, M. T. & Laursen, B.
24/11/10
1 Media contribution
Press/Media: Press / Media
Activities
- 1 Lecture or presentation
-
Deltagelse i Danish Entrepreneurship Award 2011
Sørensen, M. T. (Introductory speaker) & Laursen, B. (Teacher)
17 Nov 2011Activity: Talk or presentation types › Lecture or presentation
File