Læs strategisk med læseteknologi - otte strategier til ordblinde elever i grundskolen

Research output: Contribution to conference without a publisher/journalAbstractCommunication

34 Downloads (Pure)

Abstract

Med afsæt i teori og praksiserfaringer har jeg udarbejdet og afprøvet otte strategier, der støtter ordblinde elever i at kunne læse strategisk og effektivt med læseteknologi.
Oplægget er en præsentation af de otte strategier, der tager afsæt i nyere dansk forskning og er udviklet gennem to kvalitative undersøgelser med ordblinde elever i 4. klasse. Jeg vil komme med bud på, hvordan der kan undervises i strategierne gennem en eksplicit og inkluderende tilgang. Strategierne er praksisnære og nemt anvendelige i undervisningen hjemme på skolerne. Oplægget henvender sig til lærere og læsevejledere.
Original languageDanish
Publication date13 Mar 2019
Publication statusPublished - 13 Mar 2019
EventDanmarks Læringsfestival 2019: Danmarks Læringsfestival - Bella Centeret, København, Denmark
Duration: 13 Mar 201914 Mar 2019
https://danmarkslaeringsfestival.dk/

Other

OtherDanmarks Læringsfestival 2019
LocationBella Centeret
CountryDenmark
CityKøbenhavn
Period13/03/1914/03/19
Internet address

Cite this