Projects per year
Abstract
Hvordan kan skolen bedst samarbejde om at skabe læsesucces for ordblinde børn fra udsatte familier? Nationalt Videncenter for Læsning har i projekt Læsesucces for ordblinde børn udviklet en samarbejdsmodel til formålet med fokus på lærer, læsevejleder, skoleleder og forældres roller. I artiklen formidler vi nogle af de erfaringer, som læsevejledere og mentorer har gjort sig med samarbejdsmodellen, med særligt fokus på at inspirere læsevejledere til videre samarbejde på egne skoler.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Læsepædagogen |
Volume | 70 |
Issue number | 6 |
Pages (from-to) | 16-20 |
Number of pages | 5 |
ISSN | 0106-5092 |
Publication status | Published - 10 Nov 2022 |
Keywords
- learning, educational science and teaching
Projects
- 1 Finished
-
Læsesucces for ordblinde børn – et tværfagligt samarbejde om ordblinde børns læseudvikling
Engmose, S. F. (Co-researcher), Svendsen, H. (Principle researcher), Laursen, M. S. (Co-researcher), Bonderup, H. (Co-researcher), Elmstrøm, S. (Co-researcher), Buch, B. (Co-researcher), Christiansen, C. (Co-researcher), Mortensen, P. (Co-researcher), Heiden, T. R. (Co-researcher), Olesen, M. I. K. (Co-researcher), Bruun, M. N. (Principle researcher), Rønberg, L. (Co-researcher) & Brok, L. S. (Co-researcher)
10/12/19 → 01/12/22
Project: Development project/ Innovation