Abstract
Artiklen tager afsæt i den nye læreruddannelsesbekendtgørelse, LU23.
I første del sættes fokus på det fælles afsæt for læreruddannelsen uanset om de studerende befinder sig på uddannelsesskolen eller på campus. I anden del præsenteres et konkret nedslag fra undervisningspraksis på første studieår med ny læreruddannelse, hvor tæt samarbejde og meningsforhandling mellem de mange involverede parter har betydning for, om skole og campus lykkes med at rykke tættere sammen.
I første del sættes fokus på det fælles afsæt for læreruddannelsen uanset om de studerende befinder sig på uddannelsesskolen eller på campus. I anden del præsenteres et konkret nedslag fra undervisningspraksis på første studieår med ny læreruddannelse, hvor tæt samarbejde og meningsforhandling mellem de mange involverede parter har betydning for, om skole og campus lykkes med at rykke tættere sammen.
| Original language | Danish |
|---|---|
| Article number | 1 |
| Journal | Liv I Skolen |
| Issue number | 2 |
| Pages (from-to) | 6-17 |
| Number of pages | 12 |
| ISSN | 1398-2613 |
| Publication status | Published - Jun 2024 |
Keywords
- teacher education